Poznámky:
2 Bresson si tímto Maria Cesares nejprve zvykla pít před náročnou spoluprací s Bressonem na Andělech hříchu(1943). Když to Bresson zjistil, požádal ji aby zkusila spíš sedativa, s čímž byl Bresson spokojenější. / SAMUELS, Charles Thomas. Encountering Directors: Robert Bresson. New York: G.P. Putnam & Sons, 1972. [online]. Dostupné z WWW: http://www.robert-bresson.com/Words/CTSamuels.html#top
3 Herečky Andělů hříchu (1943) podle Bressona brečeli každý den, poněvadž si uvědomovali, že jejich výkon není podle představ režiséra. Zároveň je ale Bresson považoval za velmi milé ženy. / BASTIDE, François-Régis. Robert Bresson: ''I'm not a Dircetor. I'm a Filmaker.' Bresson on Bresson: Interviews. 1943-1983. Flammarion: Paris, 2013. [online]. [cit. 7. 11. 2016]. Dostupné z WWW: https://lithub.com/robert-bresson-im-not-a-director-i-am-a-filmmaker/
1 Bresson si tímto způsobem vybral Dominique Sanda pro roli v Něžné (1967) / SAMUELS, Charles Thomas. Encountering Directors: Robert Bresson. New York: G.P. Putnam & Sons, 1972. [online]. Dostupné z WWW: http://www.robert-bresson.com/Words/CTSamuels.html#top
4 SAMUELS, Charles Thomas. Encountering Directors: Robert Bresson. New York: G.P. Putnam & Sons, 1972. [online]. Dostupné z WWW: http://www.robert-bresson.com/Words/CTSamuels.html#top
5 Citace z interview. PEPPER, Curtis. Michelangelo Antonioni: The Playboy Interview (1967). Playboy. November 1967. [online]. [cit. 28. 12. 2016] Dostupné z WWW: https://scrapsfromtheloft.com/2016/12/28/michelangelo-antonioni-playboy-interview/
6 I když Antonioni začínal u dokumentu, neorealistický přístup považoval za nedostačující pro své filmy. /PEPPER, Curtis. Michelangelo Antonioni: The Playboy Interview (1967). Playboy. November 1967. [online]. [cit. 28. 12. 2016] Dostupné z WWW: https://scrapsfromtheloft.com/2016/12/28/michelangelo-antonioni-playboy-interview/
7 Ze vzpomínaní Petera Bowlese. / BOWLES, Peter. 'Trust me. I am not God, but I am Antonioni'. The Guardian. [online]. [cit. 24. 6. 2005] Dostupné z WWW: https://www.theguardian.com/film/2005/jun/24/features