V Česku byl v tandemu s umělcem Cheyney Thompsonem představen jeho projekt, jinde uveden pod názvy More Heat than Light nebo Less Light, Warm Words (2015-16), předtím na sólo výstavách v CCA Wattis Institute for Contemporary Arts (San Francisco), Kunsthalle Basel a Swiss Institute (NY). [1] Výstava v Domě umění města Brna se jmenovala Síť. Gradient. Opilecký krok. To vše jsou koncepty, které Lewitt pojímá v jejich vědecké definici a v rozsáhlém textu propojuje. Co je na „více tepla než světla“ tak radikálního? Výstavní prostor neuchopuje totiž jako místo, s nímž je práce svázána, ale jako místo nebo prostředí, jehož specifičnost je utlumena provozními standardy. Lewitt napadl vazbu architektury na elektrickou síť, která je řízena jako infrastruktura norem provozu a jeho kontroly. Místo se někdy objevuje jen jako bod v síti souřadnic protokolů výměny s dalšími institucemi či městy. Co Lewitt provedl je, že využil speciálně vyrobené tepelné oběhy, které se používají pro regulaci teploty v interiérech v environmentálně citlivých systémech. Napojil se na zdroje světelné energie ve výstavním prostoru a tuto světelnou energii přeměnil na teplo. Jde mu o to, aby se infrastruktura odrážela, zesilovala a vymezovala intervencí samotného díla, které zavádí jiné gradienty možností. Řečeno hospodsky, Lewitt nejenže zatopil, ale mohl očůrat elektroměr, světločidla i kamery. Návštěva galerie byla pro návštěvníky skutečně intenzívní, protože se také konala v létě.
K tomuto konceptu patří také měděné pruhy s vyleptanými geometrickými vzory. Připomínají tvorbu Franka Stelly nebo snad trochu Art Decové interiéry. Na první pohled je to téměř nepostřehnutelné, ale jsou v nich ukryté fráze, vytáhnuté z příbalových informací kamer, laptopů či telefonů; jsou to fráze BELONG ANYWHERE (patřit kamkoliv) a CUSTOM PROFILING (uživatelské profilování). Převedl je do obrazu pomocí algoritmu a cítil přitom výzvu v tom, jak to má udělat, aby nevytvořil objekt, pro který by toto platilo.3